Темата за частните уроци винаги е била на дневен ред в училищното образование. Мненията за частните уроци са доста различни. За едни са много полезни за други пълна загуба на време и пари. Някои смятат това за “мода” и го правят само от показност. За други системата в училище е остаряла и няма необходимото ниво за добра подготовка. Винаги ще има такива, които са за и такива, които са против – всичко зависи от конкретната ситуация – колкото хора – толкова мнения.
Ако детето ви получава слаби оценки по даден предмет,апо друг/исе справя отлично- това е ясен показател и подсказка за неговите силни и слаби страни и потенциал. В никакъв случайне означава,че то е мързеливо и трябва автоматично да го запишете на частни уроци по предмета, който го затруднява, това може да го отблъсне още повече. Забравете да обвинявате, натяквате или сравнявате с другите деца – това е грешно – всички хора са различни. Ако всички разбирахме от всичко нямаше да има необходимост от специалисти в една или друга област.

Вместо това се съсредоточете върху неговата личност – изследвайте, наблюдавайте, допитайте се до роднини (те може да са забелязали нещо, което ви е убягнало)– какво чете, какво го вълнува и радва, какво му доставя емоционално удоволствие– само така щегоопознаетеи ще му бъдете верен спътник в бъдеще.
Частните уроци са полезни само тогава, когато детето има интерес и желание в съответното направление. По тази причина родителските амбиции и очакваниячесто вредят много повече отколкото помагат. За разлика от възрастните, които избират сами своите занимания и дейности, децата и юношите обикновено нямат думата и решенията се вземат от родителите. Това може да е предпоставка за сериозна криза, дори катарзис в бъдеще, в доверието и отношенията дете – родител. Другата крайност са родителите, които се опитват да направят от детето си всестранно развита личност записвайки го на всевъзможни курсове, кръжоци и спортове. Това натоварване не носи радост и удоволствие, а само изтощение и объркване у детето. Запомнете, че вашите амбиции са лично ваши, не ги проектирайте върху вашите деца – оставете ги да бъдат свободни личности с право на избори, успехи и грешки.
Частните уроци са стара практика, която скоро няма да изчезне. Въпросът не е за или против тях, а как да открием тези които ще ни помогнат да развием заложения у детето потенциал. След анализа на Вербатория бъдещият процес на обучение се фокусира върху резултата, а не върху безкрайни опити, проби и грешки. Методът не се базира върху конкретни знания, умения и навици, а открива тези направления от науката, изкуството и спорта, които ще се отдават с лекота за сметка от други.